Ο δικτυακός τόπος της επιχείρησης σας είναι ένα εργαλείο Digital Marketing. Παρουσιάζοντας στους επισκέπτες σας φρέσκο περιεχόμενο κάθε φορά που επισκέπτονται την ιστοσελίδα σας, τους ενθαρρύνετε να την επισκέπτονται πιο συχνά και της δίνεται την δυνατότητα να έχει καλύτερη κατάταξη στα οργανικά αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης.
Τι γίνεται όμως όταν δεν έχετε κάτι νέο να μοιραστείτε και αναφέρεστε στα ίδια πράγματα που έχετε πει, αλλά με διαφορετικές λέξεις;
Μια υγιής ιστοσελίδα είναι αυτή που διατηρεί το περιεχόμενο της ανανεωμένο. Στην πραγματικότητα το Google χρησιμοποιεί παράγοντες φρεσκάδας (Freshness Factors) για να βοηθήσει στην αξιολόγηση της ποιότητας του περιεχομένου σας. Το απαρχαιωμένο περιεχόμενο στην ιστοσελίδα σας μπορεί να επηρεάσει αρνητικά την κατάταξη της.
Μην ανησυχείτε όμως δεν χρειάζεται να κάνετε μια πλήρη διαμόρφωση για να αποκομίσετε τα οφέλη μιας αλλαγής.
Ρίξτε μια ματιά σε 5 εύκολους τρόπους που χρησιμοποιούμε για να διατηρήσουμε το περιεχόμενό μας ενημερωμένο και φρέσκο χωρίς να χρειαζόμαστε πολλές ώρες σε αυτό κάθε φορά:
Τρόπος 1 - Αλλάξτε τις εικόνες σας
Οι εικόνες είναι ένα από τα πιο σημαντικά στοιχεία που έχετε στην ιστοσελίδα σας. Μπορούν να ορίσουν αμέσως τον τόνο, να ενισχύσουν το Brand και να βοηθήσουν τους επισκέπτες να αποφασίσουν αν θέλουν να μάθουν περισσότερα ή να αναπηδήσουν σε άλλο ιστότοπο.
Στην πραγματικότητα, μερικές μελέτες αναφέρουν ότι οι συναρπαστικές εικόνες συγκεντρώνουν σχεδόν διπλάσιες προβολές σχετικά με το βαρετό οπτικά περιεχόμενο.
Τρόπος 2 - Βελτιστοποίηση του περιεχομένου στο blog σας
Αν η επισκεψιμότητα στις αναρτήσεις του blog σας έχει μειωθεί αισθητά, μια μικρή ανανέωση μπορεί να είναι το μόνο που χρειάζεστε για να το διορθώσετε.
Κάντε μια μικρή έρευνα στις λέξεις-κλειδιά, για να βρείτε πού μπορείτε να κάνετε βελτιώσεις χωρίς μια συνολική επανεγγραφή.
- Για ποιες λέξεις-κλειδιά βαθμολογείστε ήδη;
- Για ποιες λέξεις-κλειδιά βαθμολογούνται οι ανταγωνιστές σας;
- Υπάρχουν λέξεις-κλειδιά που σχετίζονται με το περιεχόμενό σας;
Εργαλεία όπως το Moz, το HubSpot Analytics και το Ahrefs σας δίνουν πληροφορίες που βασίζονται στην πληροφορία για τον δικό σας ιστότοπο και σε εκείνους των ανταγωνιστών σας, ώστε να μπορείτε να δείτε ακριβώς τι πρέπει να κάνετε για να βελτιστοποιήσετε το περιεχόμενο σας.
Με αυτόν τον τρόπο, μπορείτε να παρακολουθείτε την απόδοση και την θέση της ιστοσελίδας σας προς τα πάνω ή προς τα κάτω στις μηχανές αναζήτησης.
Μόλις προσδιορίσετε ποιες λέξεις-κλειδιά πρέπει να χρησιμοποιήσετε, μπορείτε να αλλάξετε το περιεχόμενο της ιστοσελίδας σας και να τις συμπεριλάβετε όπου είναι λογικό.
Τρόπος 3 - Αποκατάσταση σπασμένων συνδέσμων
Οι σπασμένοι σύνδεσμοι (Broken Links) μπορούν να προκληθούν από τις εξερχόμενες σελίδες στις οποίες συνδέεστε. Πράγματα όπως η μετακίνηση, η αφαίρεση μιας σελίδας ή περιεχομένου μπορεί να συμβάλει σε σπασμένους συνδέσμους.
Αυτοί οι σύνδεσμοι μπορούν να βλάψουν την κατάταξη της ιστοσελίδας σας στα οργανικά αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης. Θα πρέπει λοιπόν να αναζητήσετε προοδευτικά τους συνδέσμους που ίσως δεν λειτουργούν για να τα τους ανακατευθύνετε, έτσι ώστε οι επισκέπτες όταν κάνουν κλικ να να επισκέπτονται την ανάλογη σελίδα.
Αν έχετε έναν μεγάλο ιστότοπο, ένα εργαλείο όπως το Ahrefs μπορεί να πραγματοποιήσει τον έλεγχο των συνδέσμων σας, ώστε να μην χρειάζεται να το κάνετε χειροκίνητα και να ξέρετε πού να διαθέσετε το χρόνο σας κατά την εξερεύνηση για την διόρθωση των σπασμένων συνδέσμων.
Τρόπος 4 - Επανεξέταση υπάρχοντος περιεχομένου
Το Google έχει δηλώσει ότι τα ορθογραφικά λάθη και η κακή γραμματική δεν λειτουργούν εναντίον στην κατάταξη του ιστοτόπου. Επίσης όμως έχουν επισημάνει ότι οι κορυφαίοι ιστότοποι τείνουν να έχουν άψογο περιεχόμενο.
Σκεφτείτε το ως σήμα εμπιστοσύνης. Οι ιστότοποι που είναι γεμάτοι από ορθογραφικά λάθη ή κακή γραμματική έχουν μικρότερες πιθανότητες εμπιστοσύνης από τους επισκέπτες.
Καλό θα ήταν να φροντίσετε και να διασφαλίσετε ότι το περιεχόμενό σας είναι άψογο ανά πάσα στιγμή.
Τρόπος 5 - Βελτίωση της φόρμας επικοινωνίας
Σκοπός της φόρμας επικοινωνίας είναι η συλλογή στοιχείων από τον χρήστη. Τι αριθμός στοιχείων όμως; Όλοι μας, λίγο πολύ, έχουμε συμπληρώσει μια ηλεκτρονική φόρμα έρευνας στην οποία υπάρχει ένας μεγάλος αριθμός πεδίων.
Αυτό σε μια τέτοια περίπτωση σημαίνει ότι αφ’ ενός αυξάνεται ο χρόνος συμπλήρωσης της και αφετέρου οι πιθανότητες να κουράσουμε τον επισκέπτη ο οποίος μπορεί να εγκαταλείψει την προσπάθεια του στην μέση.
Έρευνες έχουν δείξει ότι όσα λιγότερα ζητάμε, τόσο αυξάνεται η πιθανότητα επικοινωνίας του χρήστη. Μια φόρμα επικοινωνίας με 3 πεδία αυξάνει την πιθανότητα αυτή κατά 25%. Το ιδανικό είναι να υπάρχουν τα εξής πεδία:
- Θέμα
- Μήνυμα
Ένας επιπλέον παράγοντας είναι και η ποσότητα της ζητούμενης πληροφορίας. Το πεδίο ‘Μήνυμα’ για παράδειγμα είναι ένα textarea. Εάν λοιπόν έχουμε αρκετά τέτοια πεδία ο επισκέπτης ενδεχόμενα θα διστάσει να τα συμπληρώσει όλα.
Εάν εφαρμόσουμε λοιπόν αυτούς τους τρόπους βελτίωσης της φόρμας επικοινωνίας βελτιώνουμε την εικόνα του site μας αφού κάνουμε την σελίδα αυτή να φαίνεται ελκυστική στα μάτια του επισκέπτη δίχως να τον διώχνουμε.
Συμπέρασμα
Η συχνή ενημέρωση του ιστότοπού σας μπορεί να φαίνεται σαν κάτι κουραστικό, αλλά δεν πρέπει να είναι. Ακόμα και μερικές μικρές αλλαγές εδώ και εκεί μπορούν να είναι αρκετές για να κρατήσουν τα πράγματα φρέσκα και φιλόξενα για τους επισκέπτες σας.
Αλλά το πιο σημαντικό είναι ότι δείχνει πως επενδύετε συνεχώς στην επιτυχία του ιστότοπού σας, καθώς οι επισκέπτες και οι μηχανές αναζήτησης θα το παρατηρήσουν.