Digital Marketing Heraklion Crete

06 September 2019

Digital Marketing

Τι είναι το Digital Marketing;

Με απλά λόγια το Digital Marketing (Ψηφιακό Μάρκετινγκ) είναι η προώθηση των προϊόντων ή του brand μέσω ενός ή περισσοτέρων ηλεκτρονικών μέσων.

Tο Digital Marketing διαφέρει από το παραδοσιακό marketing, σε ότι αφορά τη χρήση σε κανάλια επικοινωνίας και μεθόδων που επιτρέπουν σε έναν οργανισμό να αναλύει τις καμπάνιες marketing (Marketing Campaigns) και να κατανοεί τι δουλεύει και τι όχι, συνήθως σε πραγματικό χρόνο.

Οι Digital Marketers παρακολουθούν πράγματα όπως τον αριθμό των views στα ψηφιακά μέσα, τη συχνότητα και τη διάρκεια τους, τις μετατροπές σε πωλήσεις (sales conversions), ποιο περιεχόμενο έχει αποτέλεσμα και ποιο όχι κλπ.

Ενώ το Internet είναι κατά κύριο λόγο το κανάλι που συνδέεται πιο στενά με το digital marketing, πολλοί συμπεριλαμβάνουν σε αυτό και διάφορα άλλα όπως SMS, mobile instant messaging (ΜΙΜ), mobile apps, podcasts, electronic billboards, ψηφιακή τηλεόραση, ράδιο κ.α..

Γιατί είναι το Digital Marketing σημαντικό;

Τα ψηφιακά μέσα (Digital Media) είναι τόσο διάχυτα, που οι καταναλωτές έχουν πρόσβαση σε οποιαδήποτε πληροφορία, οποτεδήποτε θέλουν, κι από οποιοδήποτε μέρος κι αν βρίσκονται. Οι μέρες όπου οι καταναλωτές λαμβάνανε μόνο τα μηνύματα που θέλατε εσείς σχετικά με τα προϊόντα σας ή τις υπηρεσίες σας ανήκουν πια στο παρελθόν.

Τα ψηφιακά μέσα, είναι μία συνεχώς αυξανόμενη πηγή ψυχαγωγίας, ειδήσεων, κοινωνικών αλληλεπιδράσεων, συναλλαγών, και οι καταναλωτές είναι πλέον εκτεθειμένοι όχι μόνο σε ό,τι λέει η εταιρία σας για το brand σας, αλλά και σε αυτά που λένε επίσης τα μέσα, οι φίλοι, οι συγγενείς, οι συνάδελφοι κ.ο.κ.. Ποιον είναι πιο πιθανό να πιστέψουν; Εσάς ή αυτούς;

Οι άνθρωποι θέλουν brands που μπορούν να εμπιστεύονται, εταιρείες που γνωρίζουν, που επικοινωνούν μαζί τους εξατομικευμένα και σχετικά με τις ανάγκες τους, και προσφορές κομμένες-ραμμένες στις ανάγκες και τις προτιμήσεις τους.

Τρία μυστικά για επιτυχημένο Digital Marketing

  • Διαχειριστείτε τις πολύπλοκες σχέσεις σας με τους πελάτες σε όλα τα κανάλια ψηφιακά και παραδοσιακά.
  • Ανταποκριθείτε στους πελάτες σας και δημιουργήστε δυναμικές αλληλεπιδράσεις μαζί τους.
  • Αντλήστε αξία από τα Big Data, και λάβετε αποφάσεις πιο γρήγορα από ποτέ.

Κανάλια & Στρατηγικές Digital Marketing

Ένα συνηθισμένο λάθος που κάνουν οι ιδιοκτήτες επιχειρήσεων είναι ότι προσπαθούν να εκτελέσουν τα πάντα χωρίς να έχουν μια συγκεκριμένη στρατηγική.

Μια στρατηγική digital marketing αποτελείται από ένα λεπτομερές σχέδιο για το πώς μπορείτε να αξιοποιήσετε τα διάφορα κανάλια του digital marketing για να επιτύχετε τους επιχειρηματικούς σας στόχους και τι να περιμένετε όσον αφορά τα αποτελέσματα.

  • Social Media Marketing
  • Βελτιστοποίηση Μηχανών Αναζήτησης (SEO)
  • Content Marketing
  • Pay-Per-Click (PPC)
  • Display Advertising
  • Email Marketing
  • Mobile Advertising
  • Video Advertising
Digital Marketing Heraklion Crete

Οι 4 βασικοί πυλώνες του Digital Marketing

  • Έρευνα αγοράς

    Βασική προϋπόθεση πριν προωθήσουμε μια επιχείρηση είναι να ξέρουμε τι προωθούμε, σε ποια αγορά απευθυνόμαστε, ποιοι είναι οι βέλτιστοι τρόποι προσέγγισης της αγοράς (site, eshop, facebook, adwords). Η φάση αυτή είναι κρίσιμης σημασίας και απαιτεί τη μελέτη από τους ειδικούς σε Digital Marketing.

  • Αύξηση επισκεψιμότητας

    Από τη στιγμή που έχει ολοκληρωθεί επιτυχώς η πρώτη φάση και υπάρχει ήδη παρουσία στο διαδίκτυο, η επόμενη φάση (στο 99% των περιπτώσεων) είναι η αύξηση επισκεψιμότητας. Η επισκεψιμότητα πρέπει να έρθει από τις πηγές που έχουν βρεθεί στη φάση 1.

  • Αύξηση μετατροπών

    Εφόσον η επισκεψιμότητα του site έχει φτάσει σε ικανοποιητικά επίπεδα το επόμενο στάδιο είναι να αυξηθεί το ποσοστό των επισκεπτών που γίνονται πελάτες. Η αύξηση των μετατροπών βασίζεται σε βελτίωση τη ποιότητας του site και της επισκεψιμότητας που φέρνουμε. Συνεπώς στα πλαίσια της συμβουλευτικής αποφασίζουμε για το αν σας συμφέρει.

  • Αύξηση πωλήσεων

    Η πώληση σε υπάρχοντες πελάτες είναι σαφώς ευκολότερη από την προσέγγιση νέων υποψήφιων πελατών. Στα πλαίσια αυτά συστήνουμε συγκεκριμένο συνδιασμό τεχνικών.

Digital Marketing Ηράκλειο Κρήτης
Social Media Marketing

Social Media Marketing

Το Social Media Marketing (SMM) αφορά στην αξιοποίηση των κοινωνικών δικτύων (Facebook, Instagram, LinkedIn, TikTok, κλπ) για την επίτευξη συγκεκριμένων στόχων.

Τα περισσότερα social media προσφέρουν διάφορες δυνατότητες και εργαλεία. Σε γενικές γραμμές, ωστόσο, συνήθως τα χωρίζουμε σε δύο μεγάλες κατηγορίες: τις διαφημιστικές ενέργειες (Advertising) και το περιεχόμενο (Content Marketing)!

Digital Marketing Ηράκλειο Κρήτης
Content Marketing

Content Marketing

Το Content Marketing είναι η χρήση περιεχομένου (πρωτότυπου, χρήσιμου και ενδιαφέροντος) προκειμένου να επικοινωνηθεί ένα συγκεκριμένο μήνυμα και να επιτευχθεί ένας συγκεκριμένος στόχος.

Το περιεχόμενο είναι ένα από τα πιο βασικά συστατικά του digital marketing και μπορεί να πάρει πολλές μορφές (άρθρα, εικόνες, βίντεο, infographics, κλπ) και να δημοσιευθεί σε μία σειρά από διαφορετικά μέσα (π.χ. στο εταιρικό blog, στα social media, σε ένα newsletter, κλπ).

Το περιεχόμενο είναι από τα πιο βασικά εργαλεία καθώς είναι το ιδανικό μέσο για να περάσουμε το μήνυμα που θέλουμε. Είτε το μήνυμα αφορά σε μία προωθητική ενέργεια που τρέχουμε αυτό το καιρό, είτε αφορά στο λανσάρισμα ενός νέου προϊόντος, υπηρεσίας, το περιεχόμενο μπορεί να μας βοηθήσει να το επικοινωνήσουμε στο καταναλωτικό κοινό που στοχεύουμε.

Digital Marketing Ηράκλειο Κρήτης
Online Διαφήμιση

Online Διαφήμιση

Στο πλαίσιο της Online Διαφήμισης υπάρχουν πάρα πολλά εργαλεία και μορφές διαφήμισης που μπορούμε να αναφέρουμε. Η Online Διαφήμιση έχει να κάνει με όλες εκείνες τις πληρωμένες ενέργειες που κάνει μία επιχείρηση online προκειμένου να περάσει το μήνυμά της στο κοινό που στοχεύει. Θα μπορούσε κάποιος να πει ότι πρόκειται για τον τρόπο που προωθούμε περαιτέρω το περιεχόμενο που έχουμε ετοιμάσει ή κάποιες παραλλαγές αυτού.

Εργαλεία και διαφημιστικές πλατφόρμες υπάρχουν πολλά. Ωστόσο, ξεκινώντας κάποιος με το Digital Marketing μπορεί να αρχίσει με το Social Media Advertising (Facebook, Instagram) και τα Google Ads. Και οι δύο αυτές πλατφόρμες προσφέρουν πάρα πολλές διαφημιστικές επιλογές καθώς και πληθώρα τρόπων προκειμένου να στοχεύσουμε το κοινό όσο καλύτερα γίνεται (με δημογραφικά, γεωγραφικά και συμπεριφορικά χαρακτηριστικά).

Digital Marketing Ηράκλειο Κρήτης
Search Engine Marketing και Optimization

Search Engine Marketing και Optimization

Οι μηχανές αναζήτησης αποτελούν μία πολύ βασική πύλη εισόδου των καταναλωτών στην εταιρική σελίδα ή στο ηλεκτρονικό κατάστημα.

Μία εταιρία που θέλει να αυξήσει τις επισκέψεις της μέσα από τα αποτελέσματα των αναζητήσεων έχει δύο πολύ σημαντικές επιλογές. Αρχικά, μπορεί να βελτιστοποιήσει την ιστοσελίδα ως προς τις μηχανές αναζήτησης (SEO – Search Engine Optimization) έτσι ώστε να εμφανίζεται σε υψηλότερη θέση σε σχετικές αναζητήσεις.

Το δεύτερο εργαλείο είναι οι διαφημίσεις. Δηλαδή, να χτίσει διαφημιστικές καμπάνιες στοχεύοντας σε συγκεκριμένες αναζητήσεις και λέξεις-κλειδιά ή σε ιστοσελίδες με συγκεκριμένο περιεχόμενο ώστε να προβληθεί. Έτσι, εξασφαλίζει ότι εμφανίζεται σε εκείνους τους χρήστες οι οποίοι έχουν το μεγαλύτερο ενδιαφέρον για την εταιρία, τις υπηρεσίες ή προϊόντα της.

Φυσικά, βασική προϋπόθεση είναι να υπάρχει ιστοσελίδα η οποία να είναι όμορφη, λειτουργική και χρηστική και να εμπνέει στους επισκέπτες τις αξίες της επιχείρησης.

Digital Marketing Ηράκλειο Κρήτης
Email Marketing

Email Marketing

Το email πλέον έχει φτάσει σε κάθε σπίτι. Σχεδόν όλοι οι καταναλωτές έχουν μία ηλεκτρονική διεύθυνση την οποία ελέγχουν αρκετές φορές την ημέρα. Συνεπώς, το email αποτελεί ένα πολύ άμεσο και καθοριστικό εργαλείο marketing το οποίο μπορεί να μεταφέρει το μήνυμα της εταιρίας το οποίο μπορεί να αφορά σε νέα προϊόντα, προσφορές, υπηρεσίες, κλπ. Το email marketing είναι μία από τις πιο αποδοτικές μορφές του digital marketing παρόλο που ενέχει αρκετές δυσκολίες στην χρήση του.

Κοινή αίσθηση είναι πως ένα κομμάτι του καταναλωτικού κοινού έχει κουραστεί από τα προωθητικά ηλεκτρονικά μηνύματα με αποτέλεσμα να τα διαγράφει χωρίς να τα ανοίξει ή να ξεγράφεται από την λίστα των παραληπτών.

Παρόλο που αυτή είναι όντως η πραγματικότητα για ένα κομμάτι του κοινού, τα newsletter εξακολουθούν να έχουν εξαιρετική αποτελεσματικότητα και σχετικά χαμηλό κόστος! Ειδικά όταν πρόκειται για ηλεκτρονικά καταστήματα, η αποτελεσματικότητα ενός newsletter με βάση τις πωλήσεις που φέρνει, μπορεί να είναι εντυπωσιακή!

Φυσικά, για να πετύχει αυτό θα πρέπει η λίστα παραληπτών να είναι σωστή (δηλαδή άτομα που γράφτηκαν από μόνα τους επειδή ενδιαφέρονται για το προϊόν, την υπηρεσία ή τα νέα της επιχείρησης), να τηρούνται οι κανόνες που προβλέπονται από το GDPR και άλλα παρόμοια.

Digital Marketing Ηράκλειο Κρήτης
Mobile Marketing και Push Notifications

Mobile Marketing και Push Notifications

Τα κινητά τηλέφωνα και τα tablet έχουν μπει σε κάθε σπίτι και σε κάθε τσέπη! Αυτή τη συνήθεια μπορεί να την αξιοποιήσει μία εταιρία με την χρήση εφαρμογών για κινητά τηλέφωνα (mobile apps) ώστε να περάσει το μήνυμά της και να προσφέρει επιπρόσθετες λειτουργικότητες στην καθημερινότητα των καταναλωτών. Με αυτό το τρόπο, ο χρήστης διαδρά καθημερινά με το brand και το συνδέει με χρήσιμες λειτουργίες ή υπηρεσίες.

Παράλληλα, η επιχείρηση έχει τη δυνατότητα να ενεργοποιήσει τα Push Notification και να στέλνει άμεσα μηνύματα στους ακολούθους της. Έχει αποδειχθεί ότι η αποδοτικότητα των ειδοποιήσεων αυτών (όταν αξιοποιείται σωστά και με μέτρο) μπορεί να είναι θεαματική.

Digital Marketing Ηράκλειο Κρήτης
Άμεσα Μηνύματα SMS, Viber

Άμεσα Μηνύματα (SMS, Viber, κλπ)

Με παρόμοιο τρόπο που λειτουργούν τα Push Notification που είδαμε παραπάνω, θα μπορούσαν να λειτουργήσουν και άλλες μορφές άμεσων μηνυμάτων όπως τα SMS ή τα μηνύματα στο Viber.

Δεδομένου ότι έχουμε χτίσει τη λίστα μας ακολουθώντας τους κανόνες του Γενικού Κανονισμού Προστασία των Προσωπικών Δεδομένων και ότι αξιοποιούμε τις λειτουργίες αυτές με σύνεση και προγραμματισμό, τα άμεσα μηνύματα μπορούν να συμβάλλουν καταλυτικά στην επίτευξη των ψηφιακών μας στόχων.

Άλλες τεχνολογίες Digital Marketing

Από εκεί και πέρα υπάρχουν πολλές ακόμη διαθέσιμες τεχνολογίες οι οποίες μπορούν να συμβάλλουν στο digital marketing μίας επιχείρισης. Μερικά ενδεικτικά παραδείγματα θα ήταν η χρήση QR Codes ή NFC Tags για την ευκολότερη διασύνδεση του δυνητικού πελάτη με τα ηλεκτρονικά μέσα της επιχείρισης τα οποία θα συμβάλουν στην τελική πώληση.

Πως, όμως, μπορεί να ξεκινήσει κανείς;

Παραπάνω προσπαθήσαμε να κάνουμε μία πρώτη καταγραφή ορισμένων από των πιο δημοφιλών εργαλείων (ή εννοιών) του digital marketing. Φυσικά δεν είναι μόνο αυτά! Υπάρχουν πολλά περισσότερα ψηφιακά εργαλεία που μπορεί να αξιοποιήσει μία επιχείριση προκειμένου να πετύχει τους ψηφιακούς της στόχους και κατ’ επέκταση τους επιχειρηματικούς της στόχους!

Ξεκινώντας ένα πρόγραμμα digital marketing δεν χρειάζεται μία εταιρία να εμπλακεί ενεργά με όλα όσα αναφέρθηκαν παραπάνω. Ανάλογα με τους πόρους της (χρόνος, χρήματα, ανθρώπινο δυναμικό, κλπ) και τους στόχους της θα πρέπει να φτιάξει ένα στρατηγικό πλάνο με τις ενέργειες που θα ακολουθήσει.

Η Effectlab μπορεί να σας βοηθήσει τόσο με τον σχεδιασμό της στρατηγικής, όσο και με την παραγωγή, τη δημοσίευση και την παρακολούθηση όλων των ενεργειών που θα σχεδιαστούν. Αν θέλετε να φτιάξουμε μαζί ένα πλάνο για την επιχείρησή σας, επικοινωνήστε μαζί μας ή ζητήστε ένα online ραντεβού.

Tags: Digital Marketing,

Let's Work Together

Get in touch with us to get started