What you need to know about Google Mobile-First Indexing

06 September 2019

Google Mobile-First Indexing

Όλοι το περιμέναμε: η ώρα του επίσημου Mobile First-Indexing του Google έφτασε! Ήδη από τον Οκτώβριο του 2016, το Google ανακοίνωσε πως θα ενημερώσει τον τρόπο με τον οποίο θα γίνεται το indexing, δίνοντας στο εξής προτεραιότητα στο mobile version.

Δεν μας προκαλεί εντύπωση. Εδώ και καιρό, τονίζουμε τη σημασία ενός mobile–friendly website τόσο για τη βελτιστοποίηση του SEO όσο και για τη δημιουργία ευχάριστου user experience. Οι προβλέψεις μας επιβεβαιώθηκαν και το responsive design γίνεται πλέον αναγκαιότητα!

Καθώς θεωρούμε χρέος μας, λοιπόν, να σας ενημερώνουμε για όλα τα τελευταία νέα του digital κόσμου, συγκεντρώσαμε όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για το Mobile-First Indexing.

Τι σημαίνει Mobile-First Indexing;

Σήμερα, οι χρήστες προτιμούν να σερφάρουν στο διαδίκτυο μέσα από mobile συσκευές παρά μέσα από desktop περιβάλλοντα. Το παράδοξο, όμως, είναι ότι το Google αξιολογεί, μέχρι σήμερα, τη δημοτικότητα των websites, πραγματοποιώντας την κατάταξή τους στα αποτελέσματα αναζήτησης, με βάση την απόδοση που έχει η desktop έκδοση αυτών.

Προφανώς, η αναντιστοιχία αυτή έπρεπε να λυθεί κάποτε! Γι’ αυτό, τελικά, αποφασίστηκε το Mobile First Indexing. Σύμφωνα με αυτό, οι αλγόριθμοι του Google θα αξιολογούν μία σελίδα και θα αποκτούν πρόσβαση στα δομημένα δεδομένα της, εκτιμώντας τη mobile version της.

Google Mobile-First Indexing

Τι σας προτρέπει το Google;

Για να προσαρμόσετε το website σας στη νέα τάξη πραγμάτων, το Google σάς δίνει τις ακόλουθες κατευθυντήριες γραμμές!

Εάν η επιχείρησή σας διαθέτει ένα responsive website με ποιοτικό περιεχόμενο τόσο στη mobile όσο και στη desktop εκδοχή του, δεν χρειάζεται να κάνετε καμία αλλαγή. Εάν, όμως, το περιεχόμενό σας διαφέρει στο mobile version από το desktop version, θα πρέπει να προχωρήσετε, οπωσδήποτε, στις εξής αλλαγές:

Προσθέστε structured data και στις δύο εκδοχές

Η πρώτη συμβουλή του Google είναι να εφαρμόσετε structured markup και στις δύο εκδοχές του site σας. Έπειτα, με τη βοήθεια του εργαλείου ελέγχου δομημένων δεδομένων, μπορείτε να συγκρίνετε και τις δύο εκδοχές, ελέγχοντας την απόδοσή τους.

Διατηρήστε τα canonical links

Στην ανακοίνωσή του, το Google ξεκαθάρισε ότι δεν απαιτείται τα websites να πραγματοποιήσουν αλλαγές στα canonical links τους. Τα Googlebots θα συνεχίσουν να χρησιμοποιούν τα υπάρχοντα canonical links ως δείκτες αξιολόγησης για τη σειρά κατάταξης των websites στις μηχανές αναζήτησης.

Επιβεβαιώστε τη διεύθυνση της σελίδας σας

Σε περίπτωση που διαθέτετε ξεχωριστή mobile version για την ιστοσελίδα σας, με subdomain της μορφής m.yourdomain.com, θα πρέπει να επιβεβαιώσετε τη διεύθυνση της συγκεκριμένης έκδοσης, με τη βοήθεια του Google Search Console.

Μη βιαστείτε να λανσάρετε τη mobile εκδοχή

Η ξαφνική αυτή αλλαγή του Google δεν θα πρέπει να σας οδηγήσει σε κινήσεις πανικού! Το ίδιο το Google προειδοποίησε τις εταιρείες να μην βιαστούν να καταχωρίσουν ημιτελείς mobile σελίδες. Γιατί;

Διότι η αξιολόγηση για την κατάταξή τους στα αποτελέσματα αναζήτησης θα βασιστεί σε αυτές τις mobile εκδοχές – τις ημιτελείς και μη αποδοτικές, δηλαδή. Να θυμάστε πάντα πως ένα καλοστημένο desktop website αποδίδει πολύ καλύτερα στα αποτελέσματα του Google, σε σχέση με την ελαττωματική mobile εκδοχή του.

Κρατήστε τα backlinks ποιοτικά

Το link building είναι μία πολύ χρήσιμη στρατηγική, για να χτίσετε το SEO του website σας. Τη στιγμή, όμως, που θα ξεκινήσει το Mobile First Indexing του Google, δημιουργείται η εύλογη ερώτηση: σε ποιο site θα επιστρέφουν τα backlinks, στο mobile ή στο desktop;

Δυστυχώς, το Google στην ανακοίνωσή του δεν αναφέρθηκε στη διαδικασία του link building. Επομένως, όλα τα ερωτήματα παραμένουν ανοιχτά. Εσείς το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να κρατήσετε τα backlinks σας φυσικά και ποιοτικά.

Αποφύγετε το κρυμμένο περιεχόμενο

Δεν είναι λίγες οι φορές που συναντούμε mobile ιστοσελίδες που αποκρύπτουν διάφορα μέρη της desktop εκδοχής τους, ώστε να είναι περισσότερο user–friendly.

Σε καμία περίπτωση, δεν σας προτείνουμε να κάνετε κάτι τέτοιο! Με δεδομένο ότι το Google βασίζεται στην ποιότητα και στην ποσότητα του περιεχομένου κάθε σελίδας, θα πρέπει να ξεκινήσετε από άλλη αφετηρία.

Προσαρμόστε τα Headings και τα Title tags

Εάν διαθέτετε διαφορετικό mobile website, μάλλον έχετε ήδη μειώσει το μέγεθος ή τη συχνότητα των headings & title tags, ώστε να βελτιώσετε την εμπειρία του χρήστη.

Με τα νέα δεδομένα ωστόσο, θα πρέπει να θέσετε ως προτεραιότητα την εμπειρία των μηχανών αναζήτησης. Τι σημαίνει αυτό; Ότι πρέπει να κάνετε τη σελίδα σας περισσότερο search–friendly, συμπεριλαμβάνοντας τα απαραίτητα headings & title tags.

Συμπέρασμα

Ίσως το Mobile-First Indexing να είναι ακόμη σε πρώιμο στάδιο… Όμως, ήδη επιβεβαιώνει τη θεαματική δυναμική ενός responsive website! Η κυριαρχία των mobile συσκευών αποτελεί πλέον γεγονός και αυτό είναι κάτι που πρέπει να αποδεχτείτε.

Για να διατηρήσετε, λοιπόν, μία υψηλή θέση στις μηχανές αναζήτησης, ανεξάρτητα από τις αλλαγές που συμβαίνουν κάθε μέρα στον digital κόσμο, δεν έχετε παρά να υιοθετήσετε το responsive design!

Hot update!

Τον Μάρτιο του 2018, το Google ανακοίνωσε πως, έπειτα από 1,5 χρόνο δοκιμών και πειραματισμών, ξεκίνησε την ευρετηρίαση ιστοσελίδων που ακολουθούν πιστά τους κανόνες του Mobile-First Indexing, όπως τους αναλύουμε παραπάνω. Σύμφωνα με την ανακοίνωσή της, η σειρά με την οποία πραγματοποιείται η ευρετηρίαση των ιστοσελίδων δεν σχετίζεται με την τελική σειρά κατάταξης στα αποτελέσματα αναζήτησης.

Ακόμη, επισημαίνεται ότι δεν δημιουργείται ένα ξεχωριστό «index» – δηλαδή, ευρετήριο – για την προβολή των αποτελεσμάτων για τις mobile εκδοχές. Το ευρετήριο παραμένει ένα και κοινό και για τους δύο τύπους εκδοχών (mobile και desktop). Παρ’ όλα αυτά, σταδιακά, θα προτιμάται η εμφάνιση των mobile versions.

Οι ιστότοποι που αρχίζουν να εντάσσονται στο Mobile-First Indexing θα ενημερώνονται από το Google, μέσω του Search Console. Οι ιστότοποι αυτοί θα παρουσιάσουν σημαντική αύξηση στα ποσοστά ανίχνευσης από το Googlebot Smartphone. Φυσικά, όσες ιστοσελίδες δεν διαθέτουν ακόμη περιεχόμενο για mobile version – παρά μόνο για desktop version – δεν θα χάσουν τη θέση τους από τα αποτελέσματα αναζήτησης.

Το Google τονίζει:

  • Το mobile-friendly περιεχόμενο εξακολουθεί να έχει αξία, εφόσον επιθυμείτε να εμφανίζεστε στις κορυφαίες θέσεις των αναζητήσεων μέσω κινητών συσκευών.
  • Η ταχύτητα φόρτωσης της ιστοσελίδας είναι καθοριστικής σημασίας! Γρήγορη ταχύτητα σημαίνει αυτόματα και αποδοτικότερη έκδοση ιστοσελίδας.
  • Η κατάταξη εξακολουθεί να λαμβάνει υπόψη πολλαπλούς παράγοντες. Ακόμη και εάν διαθέτετε mobile version, αλλά υστερείτε σε χαρακτηριστικά όπως τα ανωτέρω (mobile-friendly περιεχόμενο, page speed κ.ά.), είναι πολύ πιθανό να βρεθείτε χαμηλότερα από άλλα – εξίσου συναφή με το ερώτημα αναζήτησης – desktop versions ανταγωνιστικών ιστοσελίδων!

Tags: SEO, Website Promotion,

Let's Work Together

Get in touch with us to get started