Hotel Digital Marketing: Οι τελευταίες τάσεις στο ξενοδοχειακό μάρκετινγκ

14 Μαΐου 2020

Hotel Digital Marketing: Οι τελευταίες τάσεις στο ξενοδοχειακό μάρκετινγκ

Το ξενοδοχειακό μάρκετινγκ (Hotel Digital Marketing) διαδραματίζει κρίσιμο ρόλο βοηθώντας τους ιδιοκτήτες καταλυμάτων να μεγιστοποιήσουν τις κρατήσεις και τα έσοδα.

Είναι ο κύριος τρόπος με τον οποίο όσοι ανήκουν στον ξενοδοχειακό κλάδο μπορούν να προσεγγίσουν δυνητικούς πελάτες, μεταφέροντας μια μοναδική πρόταση πώλησης, τις αξίες του brand και τους λόγους για τους οποίους οι επισκέπτες πρέπει να επιλέξουν να μείνουν μαζί τους.

Σε αυτό το άρθρο, θα μάθετε περισσότερα σχετικά με μερικές από τις σημαντικότερες τάσεις για το ξενοδοχειακό μάρκετινγκ.

Τι είναι το Hotel Digital Marketing;

Το ξενοδοχειακό μάρκετινγκ είναι ένας όρος, ο οποίος αναφέρεται στις διάφορες στρατηγικές και τεχνικές μάρκετινγκ που χρησιμοποιούν τα ξενοδοχεία, προκειμένου να προωθήσουν την επιχείρησή τους και να δώσουν μια θετική εντύπωση στους πελάτες.

Ουσιαστικά, πρόκειται για την κατασκευή ενός ξενοδοχείου όσο το δυνατόν πιο ελκυστικού, προκειμένου να προσελκύσει όσο το δυνατόν περισσότερους επισκέπτες.

Στην ψηφιακή εποχή, το ξενοδοχειακό μάρκετινγκ βοηθάει σε απευθείας σύνδεση, τα ξενοδοχεία να μεγιστοποιήσουν την παρουσία τους μέσω των ιστοτόπων (Websites), των κοινωνικών μέσων (Social Media), του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (E-mail) και άλλων διαφόρων καναλιών.

Ξενοδοχειακό Μάρκετινγκ

Γιατί το ξενοδοχειακό μάρκετινγκ είναι σημαντικό;

Στο πλαίσιο της ξενοδοχειακής βιομηχανίας, ο ανταγωνισμός αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν τα ξενοδοχεία.

Το ξενοδοχειακό μάρκετινγκ είναι απαραίτητο, καθώς είναι ο τρόπος με τον οποίο τα ξενοδοχεία μπορούν να προωθηθούν, να αναδείξουν τα μοναδικά χαρακτηριστικά τους, να εξασφαλίσουν ότι ξεχωρίζουν από τους ανταγωνιστές τους και να αποδείξουν τα οφέλη της διαμονής που παρέχουν.

Τελικά, η τήρηση των πιο πρόσφατων τάσεων ξενοδοχειακού μάρκετινγκ και η αφοσίωση των πελατών μέσω του μάρκετινγκ μπορεί να βοηθήσει τους ιδιοκτήτες ξενοδοχείων να μεγιστοποιήσουν τον αριθμό των κρατήσεων και τα έσοδα.

Ξενοδοχειακό Μάρκετινγκ

10 Τάσεις Ξενοδοχειακού Μάρκετινγκ

Είναι ζωτικής σημασίας για τους επαγγελματίες του ξενοδοχειακού μάρκετινγκ να δημιουργήσουν ένα διαφορετικό μείγμα μάρκετινγκ, ώστε να μπορούν να προσεγγίσουν διαφορετικούς τύπους πελατών, με διαφορετικές προτιμήσεις και προτεραιότητες.
Ειδικότερα, οι ακόλουθες 10 τάσεις ξενοδοχειακού μάρκετινγκ θα διαδραματίσουν καθοριστικό ρόλο, όχι μόνο φέτος, αλλά και στο μέλλον.

1. Εμπειρία Πελατών

Το μάρκετινγκ εμπειρίας πελατών (Customer Experience Marketing) αναφέρεται σε μια συλλογή στρατηγικών μάρκετινγκ που βασίζονται στην εμπειρία που έχουν οι πελάτες όταν διαμένουν σε ένα ξενοδοχείο ή αλληλεπιδρούν με μια επιχείρηση.

Βασίζεται στην ιδέα ότι οι πελάτες του ξενοδοχείου δεν πληρώνουν πραγματικά για προϊόντα ή υπηρεσίες. Πληρώνουν για εμπειρίες.

Τα ξενοδοχεία μπορούν να βελτιώσουν την εμπειρία των πελατών με διάφορους τρόπους, όπως μέσω της παροχής άριστης εξυπηρέτησης πελατών, προσφέροντας μοναδικά χαρακτηριστικά στα δωμάτια του ξενοδοχείου και παρέχοντας μια μεγάλη ποικιλία εγκαταστάσεων για τους επισκέπτες.

Με την εστίαση στις προσπάθειες του μάρκετινγκ για τις εμπειρίες, τα ξενοδοχεία μπορούν πραγματικά να αξιοποιήσουν τους λόγους για τους οποίους οι άνθρωποι μένουν στα ξενοδοχεία.

2. Φωνητική Αναζήτηση

Τα τελευταία χρόνια, η φωνητική αναζήτηση έχει αναδειχθεί ως μία από τις σημαντικότερες τάσεις μάρκετινγκ για τα ξενοδοχεία και υπάρχουν πολλές στρατηγικές που μπορούν να επωφεληθούν από αυτό.

Για παράδειγμα, με τη χρήση έξυπνων οικιακών συσκευών, είναι πλέον δυνατό για τους πελάτες να κάνουν κράτηση σε ένα ξενοδοχείο εξ ολοκλήρου μέσω φωνητικών εντολών και τα ξενοδοχεία πρέπει να επωφεληθούν από αυτό.

Επιπλέον, οι δυνατότητες φωνητικής αναζήτησης μπορούν να υλοποιηθούν και στα δωμάτια του ξενοδοχείου και στη συνέχεια να προωθηθούν ως τρόπος προσέλκυσης πελατών.

Αυτό μπορεί να επιτευχθεί με την ενσωμάτωση έξυπνων ομιλητών στα δωμάτια των ξενοδοχείων, επιτρέποντας στους επισκέπτες να τους χρησιμοποιήσουν για να αποκτήσουν τις πιο πρόσφατες τουριστικές πληροφορίες ή να κάνουν κράτηση για τις υπηρεσίες ξενοδοχείου.

3. Τεχνητή Νοημοσύνη (AI)

Οι αλληλεπιδράσεις με την εξυπηρέτηση πελατών αποτελούν ένα σημαντικό κομμάτι του σύγχρονου ξενοδοχειακού μάρκετινγκ και η τεχνητή νοημοσύνη (Artificial Intelligence) μπορεί να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο εδώ.

Για παράδειγμα, τα chatbots που λειτουργούν με τεχνητή νοημοσύνη είναι ένας από τους καλύτερους τρόπους για να εξασφαλιστεί ότι οι πελάτες λαμβάνουν γρήγορες απαντήσεις μέσω ζωντανών συνομιλιών στις ιστοσελίδες του ξενοδοχείου, 24 ώρες την ημέρα, εξαλείφοντας τους αργούς χρόνους απόκρισης.

Ωστόσο, η χρήση τεχνητής νοημοσύνης επεκτείνεται πολύ πιο πέρα. Για παράδειγμα, η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να βοηθήσει τα ξενοδοχεία να διαχωρίσουν τους πελάτες πιο αποτελεσματικά, βοηθώντας στις προσπάθειες του μάρκετινγκ εξατομίκευσης καθώς και να επιταχύνει την ανάλυση των δεδομένων.

4. Influencer Marketing

Το influencer marketing αναφέρεται σε άτομα που έχουν σημαντική παρουσία στο διαδίκτυο και χρησιμοποιούν την επιρροή τους σε ένα συγκεκριμένο κοινό.

Οι influencers τείνουν να έχουν κοινό το οποίο μπορεί να αποτελείται από συγκεκριμένα δημογραφικά στοιχειά.

Μερικές φορές το influencer marketing είναι παρόμοιο με τον τρόπο με τον οποίο δουλεύουν οι διασημότητες, με το κοινό να εμπιστεύεται μια επιχείρηση ή brand, λόγω της διασύνδεσης του με κάποιον άλλον που εμπιστεύονται ή θαυμάζουν.

Τα ξενοδοχεία μπορούν να συνεργάζονται με influencers για τη δημιουργία περιεχομένου βίντεο, δημοσιεύσεις στα social media, γραπτού περιεχομένου ή άλλων μορφών ψηφιακού μάρκετινγκ (Digital Marketing).

5. Εικονική Πραγματικότητα

Η εικονική πραγματικότητα είναι μια από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες τάσεις ξενοδοχειακού μάρκετινγκ. Ένα από τα πιο συναρπαστικά πράγματα σχετικά με την τεχνολογία VR (Virtual Reality) είναι η δυνατότητα αλλαγής της αντίληψης του χρήστη για την πραγματικότητα και αυτό είναι εξαιρετικά ένα ισχυρό εργαλείο ξενοδοχειακού μάρκετινγκ, επιτρέποντας στους χρήστες να δοκιμάσουν ψηφιακές εμπειρίες σε συγκεκριμένα περιβάλλοντα.

Ένα ξενοδοχείο μπορεί να προσφέρει μια εικονική περιήγηση μέσω της ιστοσελίδα του, επιτρέποντας στους χρήστες να βιώσουν όπως πραγματικά θα ήταν μέσα στο δωμάτιο του ξενοδοχείου.

Ομοίως, οι εικονικές περιηγήσεις μπορούν να παρέχουν στους χρήστες μια ιδέα για το τι μπορούν να αναμένουν σε έναν συγκεκριμένο τουριστικό προορισμό, βοηθώντας τους να τους πείσουν να κάνουν κράτηση.

Άλλα παραδείγματα ενδέχεται να περιλαμβάνουν διαδραστικούς εικονικούς χάρτες για την παρουσίαση του ξενοδοχείου.

6. Περιεχόμενο που δημιουργείται από το χρήστη

Σε σχέση με τη ξενοδοχειακή βιομηχανία, το περιεχόμενο που δημιουργείται από το χρήστη αναφέρεται σε περιεχόμενο στο διαδίκτυο που δημιουργείται και μοιράζεται από τους πελάτες.

Παραδείγματα αυτού του φάσματος είναι τα σχόλια των πελατών, φωτογραφίες & βίντεο των ξενοδοχείων ή των διακοπών τους.

Το περιεχόμενο που δημιουργείται από το χρήστη μοιράζεται συνήθως στα κοινωνικά μέσα (Social Media) ή μέσω προσωπικών ιστολογίων (Blogs).

Αυτό το είδος περιεχομένου έχει το πλεονέκτημα ότι προέρχεται από πραγματικούς πελάτες, παρά από ένα εμπορικό σήμα (Brand), αυξάνοντας την εμπιστοσύνη του κοινού.

Για τις στρατηγικές του ξενοδοχειακού μάρκετινγκ ώστε να αξιοποιηθεί πραγματικά η δύναμη του περιεχομένου που παράγει ο χρήστης, πρέπει να παρέχονται ευκαιρίες για να δημιουργηθεί και να μοιραστεί εύκολα.

7. Μάρκετινγκ Εξατομίκευσης

Η ιδέα για το μάρκετινγκ εξατομίκευσης (Personalisation Marketing) είναι να προσφέρει πιο στοχευμένο διαφημιστικό περιεχόμενο σε μεμονωμένους χρήστες.

Πρόκειται για μια τεχνική που βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στη συλλογή δεδομένων του χρήστη και το κύριο πλεονέκτημα του μάρκετινγκ εξατομίκευσης είναι ότι το διαφημιστικό περιεχόμενο που βλέπουν οι πελάτες είναι πιο σχετικό με αυτούς ως άτομα.

Το μάρκετινγκ εξατομίκευσης μπορεί να λάβει διάφορες μορφές, συμπεριλαμβανομένων των έξυπνων συστάσεων υπηρεσιών, προϊόντων που προωθούνται μέσω του διαδικτύου ή των εξατομικευμένων εκστρατειών μάρκετινγκ ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.

Το περιεχόμενο μπορεί να προσαρμοστεί με την απόκτηση προσωπικών στοιχείων από την επικοινωνία, αλλά μπορεί επίσης να στοχεύει σε συγκεκριμένους χρήστες με βάση τις συνήθειες τους στην περιήγηση στο Web και τη δραστηριότητα τους στα κοινωνικά μέσα.

8. Augmented Reality

Το Augmented Reality είναι κάπως παρόμοιο με την τεχνολογία εικονικής πραγματικότητας, αλλά αντί να αλλάζει εντελώς το περιβάλλον ενός χρήστη, λειτουργεί με την επικάλυψη πληροφοριών σε περιβάλλοντα πραγματικού κόσμου συνήθως μέσω ενός smartphone ή tablet. Η ίδια η τεχνολογία έγινε mainstream μέσω δημοφιλών εφαρμογών όπως το Pokemon Go.

Σήμερα, το augmented reality marketing είναι μία από τις σημαντικότερες τάσεις ξενοδοχειακού μάρκετινγκ.

Ειδικότερα, η προώθηση των χαρακτηριστικών AR μπορεί να βοηθήσει ένα ξενοδοχείο να ξεχωρίσει από τους αντιπάλους του.

Ένα παράδειγμα των χρήσεών του είναι η συμπερίληψη διαδραστικών χαρτών σε δωμάτια, τα οποία μπορούν να παρέχουν στους χρήστες τουριστικές πληροφορίες μεσώ ενός smartphone.

9. Βίντεο Μάρκετινγκ

Το βίντεο μάρκετινγκ είναι μία από τις πιο ισχυρές στρατηγικές ξενοδοχειακού μάρκετινγκ, βοηθώντας να στοχεύσετε προς τους πιθανούς πελάτες.

Το περιεχόμενο με βίντεο είναι ιδιαίτερα δημοφιλές στις πλατφόρμες των social media και έχει τη δυνατότητα να συνδυάζει οπτικά και ηχητικά στοιχεία.

Το φάσμα των επιλογών που προσφέρονται στους marketers είναι σχεδόν ατελείωτο, από ζωντανές ροές ξενοδοχειακών δραστηριοτήτων μέχρι διαφημιστικά βίντεο που αναδεικνύουν τα χαρακτηριστικά του ξενοδοχείου και συνεντεύξεις με τους πελάτες, που μοιράζονται τις εμπειρίες τους.

Η επικράτηση του βίντεο 360 μοιρών δημιουργεί επίσης μεγαλύτερες ευκαιρίες για να εντυπωσιάσει το κοινό.

10. Επαναληπτικό Μάρκετινγκ

Τέλος, το επαναληπτικό μάρκετινγκ (Remarketing) είναι ένας τρόπος για την διαχείριση του ξενοδοχείου να απευθύνεται σε χρήστες που έχουν ήδη επισκεφθεί τον ιστότοπο του ξενοδοχείου τους ή έχουν αλληλεπιδράσει με το brand τους στα κοινωνικά μέσα.

Είναι ιδιαίτερα επωφελής για τα ξενοδοχεία, επειδή ένας μεγάλος αριθμός ατόμων δεν ολοκληρώνουν την κράτηση τους. Αυτό μπορεί να οφείλεται στο γεγονός ότι έχουν αποστασιοποιηθεί ή επειδή θέλουν να κάνουν περαιτέρω έρευνα.

Το επαναληπτικό μάρκετινγκ επιτρέπει στους συγκεκριμένους χρήστες να στοχεύουν με συγκεκριμένα μηνύματα μάρκετινγκ, όπως μια εικόνα για το ακριβές δωμάτιο του ξενοδοχείου που κάνουν κράτηση, υπενθυμίζοντας τους την αλληλεπίδραση τους.

Ένα σημαντικό πλεονέκτημα του επαναληπτικού μάρκετινγκ σε σχέση με άλλες μορφές ψηφιακής διαφήμισης είναι ότι τα ξενοδοχεία γνωρίζουν ήδη ότι αυτοί οι χρήστες έχουν δείξει κάποιο βαθμό ενδιαφέροντος.

Η ξενοδοχειακή βιομηχανία είναι απίστευτα ανταγωνιστική, γι 'αυτό το λόγο το ξενοδοχειακό μάρκετινγκ είναι τόσο σημαντικό.

Χρησιμοποιώντας τις παραπάνω 10 τάσεις ξενοδοχειακού μάρκετινγκ που αναφέρονται σε αυτό το άρθρο, τα ξενοδοχεία μπορούν να προσεγγίσουν τους πελάτες με διαφορετικούς τρόπους, με ένα ευρύ φάσμα μηνυμάτων μάρκετινγκ, μεγιστοποιώντας τις πιθανότητες να εξασφαλίσουν και να μεγιστοποιήσουν τις κρατήσεις τους, καθώς και να επιτύχουν τους στόχους των εσόδων τους.

Tags: Hotel Digital Marketing, Ξενοδοχειακό Μάρκετινγκ, Στρατηγική Ξενοδοχειακού Μάρκετινγκ,

Ας Δουλέψουμε Μαζί

Επικοινωνήστε μαζί μας για να ξεκινήσετε